Наливни продажби

Наливни продажби

Защо наливните продажби са важни?

 

Всички искаме да ни е чисто у дома, а пазарът на почистващи препарати ни предлага безброй опции. Във всяко домакинство се намират поне по един гел за миене на съдове, перилен и универсален почистващ препарат, а освен тях най-вероятно има още цял шкаф с продукти. 

 

Погледнете, колко от продуктите ви за почистване са в пластмасови опаковки и колко често купувате нови.

 

По данни на Националният Статистически Институт през 2021 година в България са продадени 81 962 859 кг.  “перилни и почистващи препарати” и 3 117 893 318 броя “дамаджани, бутилки, флакони и подобни изделия, от пластмаси” (тук може да видите статистиката).

 

За 2020 г “67 млн. лв. са предвидени за събиране, извозване и обезвреждане на битовите отпадъци на територията на София.”.

 

В крайна сметка ние купуваме бутилки и след това плащаме за тяхното събиране и извозване. Но най-високата цена, която ще платим, е цената на замърсяването. 

 

Представете си само опаковките на перилните и почистващи препарати продадени през 2021 г. в България….и така година след година. Да не говорим за невидимия отпадък, който се излива в канализацията след всяко почистване - токсичната химия.

 

Това означава ли, че трябва да престанем да купуваме неща опаковани в пластмаса? ДА, и в същото време няма как това да стане от днес за утре и то масово. 

 

От "Тиера Верде България" вярваме, че предлагането на наливни и насипни продукти е алтернатива, която е решение и ни помага да задоволим нуждите си по щадящ природата начин. 

 

Всеки продукт може да се продава без опаковка. Това важи за храни, напитки, козметика и много други продукти за ежедневна употреба. Нашият фокус е върху екологичните почистващи и перилни препарати, но се надяваме примерът ни да вдъхнови много производители и търговци, които да ни последват.

 

Какво имаме предвид под наливни и насипни продажби?

 

Свършва ти гелът за пране, отиваш в магазина със собствено шише и си го пълниш.

 

Магазините се зареждат с 5 л или 25 л контейнери и като съдържанието се продаде се връщат в производството и се пълнят отново. Така се затваря цикълът и може цялостно да се премахнат еднократните опаковки от производителя до крайния клиент. 

 

"Тиера Верде България" е създадена през 2018 г. с визията за свят без токсична химия и с нулев отпадък. 

Всички наши продукти са 100% без токсична химия, а за да намалим пластмасовият отпадък правим следното:

 

  • Всички наши прахообразни или сухи препарати са в изцяло хартиени опаковки. Така още при производството се елиминира пластмасовия отпадък. На следващ етап искаме да предложим и насипни опции, които да премахнат изцяло генерираният отпадък.

 

  • При течните препарати няма как да се използват изцяло хартиени опаковки. Затова на първо място, продуктите ни са силно концентрирани. В една бутилка ЕКО Гел за пране от сапунени орехчета от 1 л има 33 пранета (30 мл = 1 пране). Стандартно за други продукти на пазара, за едно пране ви трябва между 50 и 120 мл. Това ще рече, че за същото количество пранета трябва да купите от 2 до 4 бутилки. Концентрираното съдържание на течните ни продукти е първата, най-минимална стъпка, която предлагаме още от самото начало. 

 

  • През февруари 2019 г., започнахме предлагането на 5 л опаковки на нашите течни препарати. Първоначално опаковките бяха от типа торбичка в кутия (като 5 л кутии с вино), което спестяваше около 250 гр чиста пластмаса в сравнение с 1 л опаковки. 

 

  • От 2021 г. предлагаме 5 л и 25 л туби, които после събираме и изпращаме обратно в производството за пренапълване. Вече има над 10 обекта в София, Варна и Бъргас, които предлагат наливни и насипни опции. Разгледайте магазините ни партньори, където може да намерите нашите наливни и насипни екологични препарати. С малки стъпки нещата се променят, но имаме дълъг път пред нас. 

 

Целта ни е един ден да изградим производство в България. Така ще намалим значително и транспортните емисии. 

 

За да разработим пазара на наливни и насипни продажби в България, ще имаме нужда от ВАШАТА ПОМОЩ. Силата за промяна на начина на предлагане е в ръцете на всеки един потребител. Искайте наливни опции. Питайте за тях! Много продавачи няма и да са чували за това - “Наливни екологични почистващи препарати?! Няма такива неща.”, но ако повече хора започнат да се интересуват, повече магазини ще откликнат на търсенето, а ние ще можем да им предложим решение.   

  

Днес Чехия и Словакия са абсолютни лидери в предлагането на наливни и насипни опции. Вече 6 ДМ магазина, супермаркети и над 330 магазини в Чехия и Словакия предлагат наливните препарати  на Tierra Verde s.r.o - вижте картата за вдъхновение.

 

 

Ние вярваме, че това може да стане реалност и в България!!!!! Нека заедно да бъдем част от решението, а не от проблема! Винаги има алтернатива!

 

Ваши, 

Вихра и Ирена

Съ-основателки на Тиера Верде България